Press Release - January 8, 2018

Consumer Alert: Martina Robinson of Musquodoboit Harbour — Not Licensed to Trade in Real Estate in Nova Scotia
                                                                                                                                                                                                       Jan. 8, 2018

Halifax, NS: The Nova Scotia Real Estate Commission has reason to believe Martina Robinson is trading in real estate without a real estate licence.

Robinson’s licence has been suspended for a year, commencing Sept. 1, 2017. This decision was reached by the discipline hearing panel that determined Robinson lacked the knowledge or judgement necessary to be a competent broker in Nova Scotia.

Since her suspension, Robinson has advertised herself as having a German real estate licence and that Robinson Harmsen Lifestyle Real Estate Inc. is Nova Scotia’s first German real estate brokerage. Any such licence is not valid in Nova Scotia.

Robinson currently holds no licence authorizing her to trade real estate in Nova Scotia. Further, Robinson Harmsen Lifestyle Real Estate Inc. is not a licensed real estate brokerage in Nova Scotia.

The Commission advises consumers to work with licensed real estate practitioners who are required to abide by the Nova Scotia Real Estate Trading Act and Commission Bylaws. Consumers can confirm if a person holds a real estate licence by visiting www.nsrec.ns.ca and using the “Licensee Search” tool.
It is the Commission’s mandate to ensure consumer protection measures are being enforced. This is achieved through conducting brokerage audits, enforcing licensing requirements, administering disciplinary proceedings, if necessary, and making it mandatory for Nova Scotia real estate practitioners to have errors and omissions insurance coverage.

The Nova Scotia Real Estate Commission is the regulator of the real estate industry in the province, whose goal is to ensure consumer confidence through the administration of the Real Estate Trading Act and the Commission Bylaw. The Commission is an independent, non-profit agency that supervises the professional activities of all real estate brokers and salespeople practicing in Nova Scotia.

-30-

_____________________________

Warnung an Verbraucher/potentielle Kunden: Martina Robinson aus Musquodoboit Harbour — Besitzt keine Lizenz zur Ausübung von Maklertätigkeiten in Nova Scotia

8.01.2018

Halifax, NS: Der Immobilienausschuss von Nova Scotia (Nova Scotia Real Estate Commission) hat Grund zur Annahme, dass Martina Robinson ohne Maklerlizenz im Maklergeschäft tätig ist.

Die Lizenz von Frau Robinson wurde ab 01. September 2017 für ein Jahr außer Kraft gesetzt. Diese Entscheidung wurde vom Anhörungsausschuss für Disziplinarangelegenheiten getroffen, welcher festgestellt hat, dass Frau Robinson nicht über das Wissen oder Urteilsvermögen verfügt, um als kompetente Maklerin in Nova Scotia tätig zu sein.

Seit dieser Außerkraftsetzung hat Frau Robinson Werbung betrieben, dass sie über eine deutsche Maklerlizenz verfügt und dass Robinson Harmsen Lifestyle Real Estate Inc. das erste deutsche Maklerbüro in Nova Scotia ist. Eine solche Lizenz besitzt in Nova Scotia keinerlei Gültigkeit.

Frau Robinson besitzt momentan keine Lizenz, die sie dazu berechtigt, Maklertätigkeiten in Nova Scotia auszuüben. Des Weiteren ist Robinson Harmsen Lifestyle Real Estate Inc. kein lizenziertes Maklerbüro in Nova Scotia.

Der Ausschuss rät Verbrauchern/Kunden nur mit lizenzierten Maklern, die das Immobilienhandelsgesetz von Nova Scotia (Nova Scotia Real Estate Trading Act) und die Bestimmungen des Ausschusses einhalten müssen, zusammenzuarbeiten. Verbraucher/Kunden können sich bestätigen lassen, ob jemand eine Maklerlizenz besitzt, indem sie www.nsrec.ns.ca besuchen und das Tool “Licensee Search” (Lizenzinhabersuche) benutzen.

Der Ausschuss hat sich auferlegt, sicherzustellen, dass Verbraucherschutzmaßnahmen durchgesetzt werden. Dies wird erreicht, indem Maklerbüro-Audits durchgeführt, Lizenzanforderungen durchsetzt, ggf. Disziplinarverfahren ausgeführt werden und die Pflicht auferlegt wird, dass Makler in Nova Scotia eine Irrtums- und Versäumnisversicherung besitzen müssen.

Der Immobilienausschuss von Nova Scotia (Nova Scotia Real Estate Commission) ist die Regulierungsstelle der Immobilienbranche in der Provinz von Nova Scotia, welche zum Ziel hat, Verbrauchervertrauen mittels Anwendung des Immobilienhandelsgesetzes von Nova Scotia (Nova Scotia Real Estate Trading Act) und der Bestimmungen des Ausschusses sicherzustellen. Der Ausschuss ist eine unabhängige Nonprofit-Einrichtung, die die professionellen Aktivitäten aller Immobilienmakler und -verkäufer, die in Nova Scotia tätig sind, beaufsichtigt.

-30-

Commission Newsletters

View browser versions of our new Commission News below:

Compiled Commission News Bulletins - This document contains every Commission News Bulletin published by the Commission. Use the PDF search window to enter and search for specific topics.

The Nova Scotia Real Estate
Commission
is the regulator of the
Nova Scotia real estate industry.

Contact Us

Nova Scotia Real Estate Commission